0 دوستدار 0 امتیاز منفی
38.0k بازدید
در ثبت گوشی تلفن همراه توسط

با سامانه *7777# چگونه می توانیم IMI گوشی تلفن همراه را ثبت کنیم؟

توسط
گوشی را 12 سال پیش خریدم و اکنون که میخواهم از سیم کارت جدید استفاده کنم، کد فعالسازی خواسته می شود که ندارم. آن زمان که گوشی را خریدم، طرح رجیستری نبود. اخطار هم داده شده که یکی دو روز دیگه خط کار نخواهد کرد. راه کار چیست؟

2 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط

مرحله اول

در ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید. به‌منظور فعالسازی تلفن همراه از دو طریق می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار کرد :

  1. کد دستوری #۷۷۷۷*
  2. سایت اینترنتی به آدرس hamta.ntsw.ir

در اینجا ما قصد داریم تا مراحل فعالسازی تلفن همراه را با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* توضیح دهیم. پس لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کنید.

 

مرحله دوم

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم

در این مرحله باید شناسه ۱۵ رقمی IMEI را بدون هرگونه خط تیره، ممیز و علامات اضافی وارد کنید. شناسه IMEI از دو روش قابل مشاهده است. این شناسه هم بر روی جعبه تلفن همراه درج شده است و هم با شماره گیری #۰۶#* توسط تلفن همراهی که قصد فعالسازی آن را دارید، قابل مشاهده است.

 

 

مرحله چهارم

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

 

مرحله پنجم

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود. این کد رو باید در هنگام خرید تلفن همراه، از فروشنده دریافت کنید.

 

مرحله ششم

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می شود که در آن شناسه IMEI و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تائید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

 

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعالسازی موفق تلفن همراه با شناسه IMEI  و شماره سیمکارت وارد شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز برای شما ارسال خواهد شد.

 

 

توسط
فروشنده گوشی ۱۲سال پیش رو از کجا پیداکنه که کد فعالسازی رو داشته باشه
توسط
سلام
 چند رویست که شماره همراه بنده روی  هیچ گوشیی باز نمیشود
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

۱-۲٫ گوشی‌های تک سیمکارت

ابتدا لازم است تا از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* به سامانه همتا متصل شویم:

 

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد وارد ۴ را وارد می‌نماییم:

 

در ادامه لازم است تا شناسه IMEI تلفن همراهی که قصد اضافه کردن آن به کارتابل خود را داریم، وارد نماییم:

 

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید نماییم:

 

در نهایت پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند به ما نمایش داده می‌شود:

 

برای حصول اطمینان از اضافه شدن شناسه تلفن همراه به کارتابل خود، می‌توانیم دوباره کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کرده و عدد مربوط به گزینه انتقال مالکیت یعنی عدد ۳ را وارد نماییم. درصورتیکه فرآیند «افزودن دستگاه» به درستی صورت پذیرفته باشد، شناسه IMEI تلفن همراه در این قسمت قابل مشاهده است:

 

۲-۲٫ گوشی‌های دو (چند) سیمکارت

در ابتدا با شماره‌گیری #۷۷۷۷* به سامانه همتا متصل شوید:

 

پس از اتصال به سامانه همتا، عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» را انتخاب می‌نماییم:

 

سپس لازم است تا شناسه IMEI تلفن همراه را وارد و ارسال نماییم:

 

درصورتیکه دستگاه تلفن همراه ما دارای دو یا چند سیمکارت (دو یا چند شناسه IMEI) باشد، چنانچه پس از ارسال شناسه اول دستگاه آن را تائید نماییم با پیغام خطای زیر روبرو خواهیم شد. دلیل این پیغام خطا آن است که سامانه تشخیض می‌دهد که نلفن همراه ما دارای چند شناسه IMEI است. لذا نمی‌توان فقط یکی از شناسه‌ها را منحصراً ثبت نمود.

 

بنابراین پس از ارسال شناسه اول دستگاه و ورود به مرحله بعد، باید جهت ارسال شناسه (های) IMEI دیگر دستگاه، عدد مربوط به «افزودن شناسه دیگر» یعنی عدد صفر را وارد و ارسال نماییم:

 

سپس دیگر شناسه (های) IMEI دستگاه را وارد و ارسال می‌نماییم. دقت داشته باشید که برای وارد کردن هر شناسه IMEI باید یکبار این مراحل تکرار گردد:

 

در نهایت پس از وارد کردن همه شناسه‌های دستگاه، عدد مربوط به گزینه تائید یعنی عدد ۱ را وارد و ارسال می‌نماییم:

 

در نهایت پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند «افزودن دستگاه» برای ما نمایش داده می‌شود:

توسط
سلام من یک گوشی A10ساده از کسی خریده ام ولی الان فروشنده خ،ش جواب نمیده پیام برام امده تا 6\2\1400شمارمهلت داده نمدانم چادر کنم
توسط
سلام
گوشی اینیفینکس زیرو ایکس خریده ام چند ماه است که استفاده کرده ام حال گوشی هر دو شیار انتن قطع کرده و پس از جستجو و نگرش معلوم شد که توسط کاربر همتا قطع شده است دلیلش چی است لطفا شرح دهید

ضمن عرض خوش آمد به شما مخاطب عزیز، تاکید می شود اینجا مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران در خصوص سوالات موبایل بوده و عموما پاسخ ها بر اساس تجربه بوده و مسئولیت پاسخ ها بر عهده کاربران می باشد.

لذا برای کمک به تکمیل سایت خواهشمندیم تجربیات خود را در قالب پاسخ به سوالات و طرح سوالات جدید با سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار و آموزش های مربوط به طرح ثبت تلفن همراه را در پرتال زیر پیگیری کنید:

610 سوال

271 پاسخ

496 دیدگاه

639 کاربر

تمامی محتوای سایت توسط کاربران بروز شده و پاسخ رسمی متولیان طرح رجیستری محسوب نمی شود.
...