0 دوستدار 0 امتیاز منفی
56.8k بازدید
در ثبت و فعال سازی گوشی مسافری توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط

گمرکی و عوارض گوشی همراه مسافری را چگونه می توانیم پرداخت کنیم؟

توسط
سلام من تو سایت  گمرک گوشیم  سبت کردم برام کد فعال سازی  نمیده چیکار کنم  مسافرت سبت کردم
توسط
با عرض سلام
من موبایل فروشی دارم و روزانه چندین مشتری میاد که انتن گوشیشون رفته و از جایی که اونا مسافر نیستن و پاسپورت ندارن من تعدادیشون رو با اطلاعات خودم گمرکشون  رو پرداخت کردم از همتا هم پرسیدم ایا مشکلی داره یا نداره یا اصلا چه اقدامی باید انجام داد برای مشتری ها که گفتن از گمرک بپرسید من چند روزه پیگیرم ولی شماره ای از گمرک که بتونم بپرسم پیدا نمیکنم لطفا راهنمایی کنید
با تشکر
توسط
سلام
من عوارض گمرک و پرداخت کردم ولی میگن سامانه همتا قطع شده
باید چیکار کنم؟
توسط
مشکلی نداره فقط فردا میگن وارد کننده عمده هستی بیار مالیاتشو.
توسط
سلام
من در تاریخ 25 آبان در سایت گمرك شماره سریال گوشی شماره گذرنامه كد ملی و شماره تلفن همراه رو وارد كردم و تا مرحله پرداخت هم رفتم وقتی گزینه تكمیل فرایند خرید رو زدم 5 دقیقه زمان برد و بعد پیام خطا داد پولی هم كه از حسابم كسر شده بود مجددا یك ساعت بعد به حسابم برگشت... الان فقط یك شناسه پرداخت دارم و دیگه نمیتونم گوشی رو رجیستر كنم لطفا مرا راهنمایی كنید.
توسط
چرا پرداخت برای من نمیاد؟؟
توسط
میخوام پول بریزم حساب گمرک

2 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط

ا توجه به بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶، مسافرینی که وارد کشور می‌شوند و تلفن همراه خریداری کرده‌اند موظف هستند گوشی تلفن همراه خود را به گمرک اظهار و حقوق و عوارض گمرکی آن را پرداخت نمایند نمایند. در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق گمرکی امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن بر عهده مسافر خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم تا مراحل ثبت تلفن همراه مسافری را به صورت تصویری آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید:

روش اول : اظهار تلفن همراه و پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

در روش اول، مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه های مرزی)، گوشی تلفن همراه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش گوشی تلفن همراه مسافر توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار تلفن همراه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه تلفن همراه (IMEI) درج گردیده است. لازم است تا مسافر این رسیدها را تا مرحله نهایی ثبت تلفن همراه در نزد خود نگه دارد. تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر نمایش داده شده است:

دقت داشته باشید درصورتیکه تلفن همراه دارای دو یا چند سیمکارت می‌باشد، حتماً باید تمامی شناسه ها تلفن همراه (IMEI) بر روی پته گمرکی درج گردد.

روش دوم : مراجعه به سامانه گمرک جهت ثبت شناسه تلفن همراه

درصورتیکه شخص مسافر به هردلیلی در هنگام ورود به کشور تلفن همراه خود را اظهار نکرده و حقوق و عوارض گمرکی آن را پرداخت نکرده باشد، می‌تواند با مراجعه به وبسایت اینترنتی سامانه گمرک به آدرس http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister?0 نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنابر تصمیمی که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سامانه تلفن همراه خود را ثبت نمایند و درصورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه تلفن همراه شخص مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه گمرک به صورت تصویری در زیر آموزش داده شده است:

در اولین مرحله به سامانه گمرک مراجعه می‌کنیم. [برای ورود به سامانه گمرک «اینجا» کلیک کنید]

پس از ورود به سامانه گمرک، در صفحه اول باید شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) تلفن همراهی که قصد ثبت آن را داریم، بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و . . .) وارد نماییم. درصورتیکه تلفن همراه دارای دو یا چند سیمکارت می‌باشد، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، می‌توان سایر شناسه‌ها را نیز وارد نمود.

در مرحله بعدی اطلاعات تلفن همراه اعم از برند، مدل و مشخصات فنی گوشی را وارد می‌کنیم. مسافران گرامی توجه داشته باشند که در وارد کردن این اطلاعات نهایت دقت را داشته باشند.

پس از وارد کردن اطلاعات تلفن همراه، باید شماره تلفن همراه (شماره سیمکارت)، کد ملی و شماره گذرنامه را وارد کرده و تیک گزینه پایین کادر را نیز فعال کنیم . دقت داشته باشید که شماره سیمکارت حتماً باید بنام شخص مسافر (با کد ملی وارد شده) باشد. در غیراینصورت سیستم خطا اعلام می‌کند و نمی‌توانیم وارد مرحله بعدی شویم. لذا شخص مسافر حتماً در این مرحله شماره سیمکارتی که متعلق به خودش می‌باشد را وارد نماید. همچنین لازم به ذکر است که تنها در صورتیکه اطلاعات واردشده صحیح باشد و نیز مسافر بودن شخص و تاریخ ورود به کشور او توسط سامانه محرز گردد، اطلاعات از طریق سامانه گمرک به سامانه همتا منتقل شده و شناسه تلفن همراه ثبت می‌گردد. درصورتیکه اطلاعات واردشده صحیح نباشد و یا مسافر بودن شخص (بر اساس تاریخ ورود به کشور) محرز نگردد، شناسه تلفن همراه ثبت نخواهد شد و مبلغ پرداختی توسط فرد نیز به او مسترد نخواهد شد.

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیمکارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد را در قسمت مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه ادامه کلیک می‌کنیم.

درنهایت سامانه شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی را به ما نمایش می‌دهد.

با کلیک بر روی گزینه پرداخت، وارد صفحه پرداخت اینترنتی می‌شویم. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی را انتخاب نماییم.

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده را پرداخت می‌نماییم.

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند برای ما نمایش داده می‌شود. لازم است کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت تلفن همراه در سامانه نزد خود نگه داریم.

 

 

توسط
با سلام من حدود 24روز پیش وارد کشور شدم و از همان ساعت اول ورود سعی در پرداخت عوارض گوشی  در https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister?0  را کردم ولی خطای زیر را می دهد:
tcsMapCode:210090 not defiend, اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد ، پشتیبانی سامانه همتا096366
با همتا چندین بار صحبت کردم و درخواست ثبت کرده ام، به گمرک رفتم و درخواست ثبت کرده ام، در سایت irica help هم درخواست ثبت کده ام ولی نه کسی پاسخ گو هست نه می توان از جایی پیگیری کرد. حالا 6 روز مانده و من سر در گم. بد تر از همه نه تنها کسی پاسخ گو نسیت بلکه بعضی از کارمندهای همتا با لحن تند و غیر محترمانه صحبت می کنند. حالا تقصیر بنده چیست نمی دانم!!! بعید می دانم اینجا هم پیگیری شود ولی امتحان می کنم
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط

پس از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی تلفن همراه در سامانه گمرک، بایستی به وبسایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کرده و پس از ورود به حساب کاربری از بخش «ثبت کالای مسافری»، اقدام به ثبت درخواست نماییم. پس از وارد کردن اطلاعات و ثبت درخواست، اطلاعات شما توسط سامانه همتا بررسی شده و در صورت تائید اطلاعات، تلفن همراه شما در سامانه همتا ثبت شده و کد فعالسازی نیز برای شما با سرشماره HAMTA پیامک خواهد شد. در ادامه می‌توانید با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* نسبت به فعالسازی تلفن همراه خود اقدام نمایید.

 

به این نکته دقت داشته باشید که قوانین ثبت تلفن‌های همراه مسافری و همچنین نحوه طراحی سامانه ثبت گوشی‌های مسافری در حیطه وظایف گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و سایت همتا صرفاً در این مورد اطلاع‌رسانی کرده است. همچنین باتوجه به سوالات پرتکراری که برای ما ارسال شده است، ذکر چند نکته ضروری است:

 

* برطبق بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران، مسافر فقط و فقط ۳۰ روز پس از ورود به کشور مجاز به اظهار تلفن همراه و پرداخت عوارض آن (چه از طریق مراجعه حضوری و چه از طریق سامانه اینترنتی) می‌باشد. درحال حاضر تصمیمی از سوی گمرک برای تمدید این مهلت درنظر گرفته نشده است. لذا خواهشمند است در این مورد سوال نفرمایید.

 

* باتوجه به نوع طراحی سامانه توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره سیمکارت باید متعلق به شخص مسافر باشد. البته درصورت مراجعه حضوری به گمرک احتیاجی به ارائه شماره سیمکارت نیست. لذا مسافرانی که سیمکارت بنام خود ندارند، یا باید یک سیمکارت خریداری کنند و یا حضوراً به گمرک مراجعه نمایند. لذا خواهشمند است در این مورد سوال نفرمایید.

توسط
دردسرش زیاده اما بازم خوبه
توسط
سلام من گوشی ثبت کردم کد ثبت ای ام هم امده ولی مرحله ی پرداخت که میزنم مینویسه پذیرنده غیر فعال    مشکل چیه لطفا راهنمایی
توسط
یعنی چی خود مسافر؟ من گفتم برام گوشی خریدن آوردن از جای دیگه. الان بگم به اسم خودشون ثبت کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
توسط
مردم رو سرگردون کردن فقط
توسط
یک هفته است پول پرداخت کرده ام اما کد فعالسازی نیامده- واقعا افتضاح است آقا

ضمن عرض خوش آمد به شما مخاطب عزیز، تاکید می شود اینجا مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران در خصوص سوالات موبایل بوده و عموما پاسخ ها بر اساس تجربه بوده و مسئولیت پاسخ ها بر عهده کاربران می باشد.

لذا برای کمک به تکمیل سایت خواهشمندیم تجربیات خود را در قالب پاسخ به سوالات و طرح سوالات جدید با سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار و آموزش های مربوط به طرح ثبت تلفن همراه را در پرتال زیر پیگیری کنید:

610 سوال

271 پاسخ

496 دیدگاه

639 کاربر

تمامی محتوای سایت توسط کاربران بروز شده و پاسخ رسمی متولیان طرح رجیستری محسوب نمی شود.
...