0 دوستدار 0 امتیاز منفی
50.6k بازدید
در ثبت و فعال سازی گوشی مسافری توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
من یه گوشی از عراق در۲۱ اردیبهشت خریدم و هزینه گمرک و عوارض انرا امشب ۱ خرداد پرداخت کردم ولی باز نمیتوانم بقیه مراحل ثبت نام و فعالسازی رو انجام بدم ؟سوال دیگه اینکه داخل جعبه گوشی هیچ کد فعالسازی نبود و من این کد رو در اختیار ندارم ومن این گوشی رو خارج از ایران خریدم ایا راهی برای دریافت این کد هست ؟
توسط
سلام imiگوشیم  بامشخصات پاسپورت داخل سایت گمرک زدم ازمن یه کدامنیتی میخواد که برام نمیادچکاربایدکنم

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط

ثبت تلفن همراه مسافری در سامانه همتا:

در ابتدا لازم است تا فرد مسافر به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس http://hamta.ntsw.ir  مراجعه نماید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره تلفن همراه خود استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره تلفن همراه وارد سامانه شویم:

 

پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

 

پس از ورود به سامانه، لازم است تا وارد بخش «ثبت اطلاعات مسافری» شویم:

 

پس از ورود به بخش ثبت اطلاعات مسافری، بر روی گزینه «ایجاد» کلیک می‌کنیم:

 

در این مرحله لازم است تا شماره ملی، شناسه پرداخت، شماره گذرنامه، نام گمرک مبدا ورودی و شناسه (IMEI) را وارد کنیم. در صورتیکه تلفن همراه دارای چند سیمکارت باشد، می‌توان با استفاده از علامت (+)، شناسه‌های دیگر تلفن همراه را نیز وارد نمود. بارگذاری تصویر مجوز گمرکی و توضیحات شرح کالای مسافری نیز اختیاری می‌باشد. در نهایت بر روی گزینه «ثبت درخواست» کلیک می‌کنیم:

 

درج شناسه پرداخت الزامی است و در صورتیکه شناسه پرداخت به هردلیلی وارد نشود و یا اشتباه درج شود، به درخواست شما رسیدگی نمی‌گردد. دقت داشته باشید که شناسه پرداخت حتماً باید دارای ۱۵ رقم باشد. شناسه پرداخت ممکن است با نام‌های دیگری همچون شماره سفارش و شماره قبض بر روی رسید درج شود. در زیر تصویر چند نمونه رسید پرداخت که حاوی شناسه پرداخت می‌باشد، نمایش داده شده است:

 

 

 

دقت داشته باشید که امکان ویرایش اطلاعات وارد شده تحت هیچ شرایطی وجود ندارد، لذا نهایت دقت را در واردکردن اطلاعات خود داشته باشید. چنانچه به هر دلیلی اطلاعات خود را به‌صورت نادرست وارد کردید، حداکثر پس از ۷ روز پیامکی از سامانه همتا با سرشماره HAMTA با محتوای رد درخواست قبلی برای شما ارسال می‌گردد. پس از آن شما می‌توانید مجدداً نسبت به ثبت درخواست در سامانه همتا اقدام نمایید.

پس از ثبت درخواست، سامانه همتا صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌کند و درصورت تائید، تلفن همراه شما در سامانه همتا ثبت می‌گردد و کد فعالسازی نیز برای شما با سرشماره HAMTA پیامک خواهد شد. در ادامه می‌توانید با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* نسبت به فعالسازی تلفن همراه خود اقدام نمایید. برای اطلاع از چگونگی فعالسازی تلفن همراه، اینجا کلیک کنید.

توسط
سلام دفاتر همراه اول ميتونن مشكل ريجستري را حل كنند
توسط
سلام.شما اخرش گوشیتونو فعال کردید? اگه فعال شده میشه لطفا منم راهنمایی کنید .منم همین مشکلو دارم ولی هنوز گمرک نرفتم پول بدم
توسط
سلام.
من۲۲ اسفند ماه گوشیمو ثبت کردم.اما تا به امروز هیچ کد فعال سازی دریافت نکردم.لطفا اگه تجربه ای یا نظری دراین باره دارین بگین.
توسط
تمام گوشی های من از کار افتاده !!!اخه این چه مسخره بازیه؛هیچکدام از سیم کارتهام انتن ندارند
توسط
سلام داداش کد فعالسازی گوشی های مسافرتی چجوری فرستاده میشه چون من یه دونه خریدم از دیوار الان میگه باید کد فعالسازی بزنی میگم یعنی کد فعالسازی بر چه محاسبه ای میاد آخر شماره کد ملی میاد یا شماره تلفن 6رقم آخرش کمکم کن

ضمن عرض خوش آمد به شما مخاطب عزیز، تاکید می شود اینجا مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران در خصوص سوالات موبایل بوده و عموما پاسخ ها بر اساس تجربه بوده و مسئولیت پاسخ ها بر عهده کاربران می باشد.

لذا برای کمک به تکمیل سایت خواهشمندیم تجربیات خود را در قالب پاسخ به سوالات و طرح سوالات جدید با سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار و آموزش های مربوط به طرح ثبت تلفن همراه را در پرتال زیر پیگیری کنید:

610 سوال

271 پاسخ

496 دیدگاه

639 کاربر

تمامی محتوای سایت توسط کاربران بروز شده و پاسخ رسمی متولیان طرح رجیستری محسوب نمی شود.
...